Memoria de actividades EEI Taboexa 2022-2023
Este
documento rexistra as actividades realizadas na Escola Infantil de Taboexa
durante o curso 2022/2023, as deficiencias e fortalezas atopadas, e a sùa
adecuación à Programaciòn Xeral Anual,
PXA, deseñada ao inicio do mesmo pola
responsable do Centro, aprobada polo
Consello Escolar e comunicada à Inspecciòn Educativa.
En términos
xerais, o tempo escolar articúlase en torno a unha sucesión de actividades (tempos
espazos e agrupamentos) que se repiten diariamente con algunhas excepcións
semanais. Isto favorece a cohesión e a compenetración do grupo coa profesora, a
medida que o control do grupo vai sendo acadado, andando o curso escolar, reláxase a parrilla de rutinas, realízándose actividades diferentes non sometidas ás mesmas estruturas e que se
relatarán individualmente.
Actividades realizadas (Rutinas e actividades especiais)
Coordinación con outras entidades
Relaciòn coas familias
Relaciòn coa Administraciòn Municipal
Dificultades atopadas
Adecuaciòn à PXA
Propostas de mellora
Memoria da área de Inglés
Actividades realizadas
Rutinas diarias
9.15 Asemblea
(gran grupo)
10.00 Alumnado novo: entrada.
Para o grupo máis avanzado: Traballo académico individual ou
en parellas .
Para o resto do grupo: tempo de actividade libre,
semidirixida ou asistida nos recunchos da aula en grupos pequenos
11.00 Almorzo e tempo de xogo libre no patio (sala
anexa en caso de choiva)
13.00 Conto ou cancións ou actividades de gran
grupo e despedida
Outras actividades de menor
frecuencia
Saídas ao Monte: Os xoves ás 11.15 subimos á Fonte
da Moura(1) ata o final da xornada na compaña dunha mamá. Alí almorzan as
crianzas e realizan actividade libre na natureza (observación de prantas e
animais, xogo libre ou semidirixido, pequenas construccións, descanso…)
Obradoiros. Aolongo do ano un adulto amigo
(maiormente un pai ou nai) realiza un obradoiro. Este curso foron: Bolitas de
cereais, centros de nadal, chaveiros, galletas, sementeira, trampas para
velutinas, plastilina caseira…
Aniversarios: celebramos os aniversarios co rito
das Voltas ao sol.
Pic-nic coas familias. Ao final de cada trimestre xantamos
xuntas na Escola.
Actividades especiais
Setembro
1ª saída ao
monte. Estrenamos a saídas indo ao Coto Morgallón na procura de Mouri, (que non
sabía que o curso xa comezara).
Novembro
Magosto
Visita ao
faiado das curuxas
Decembro
Recibimos a
visita da escola de Rubiós
Actuación do
Mago marco para as familias
Elaboración
e envío de postais de Aninovo para todas ascrianzas e os amigos /as da Escola.
Actividade “Bois” a cargo de Createctura (Plan Proxecta)
Xaneiro
Visita do
grupo Musical/Charanga “Os Imperiais de Taboexa”
Saída á
Escola de Rubiós
Febreiro
Celebración
do Día de Rosalía de Castro.
Visita da
estudiante da EFA A Cancela nunha semana de observación
Entroido en
As Neves coacomparsa do CEIP
Marzo
Saída á
carballeira do Candón a saudar á Primavera
Obradoiro de
sementes
Saída ao
museo de Pontevedra
Actividade
Revitaliza sonre a compostaxe
Visita do
grupo de 1º da ESO do IES de As Nevesenmarcada no proxecto Mercurio (2)(ver
PXA)
Abril
Celebración
do Día do Libro en Coordinación co Centro Cultural.
Xornada de
traballo Comunitario en coordinación coa Comunidade de Montes
Maio
Saída ao IES
de As Neves e ao Centro de Día
Saída a
Paraños (Ruta do Xabriña e Moer millo no muíño do río Xaabriña) e Maceira
(sesión de cans de rescate en terra e no río)
Visita do
Narrador Oral Anxo Moure
Saída á Casa
de Turismo Rural, “Casa Uma” e acasa de Mina a avoa dun alumno
Xuño
Obradoiro de
esencias e herbas silvestres a cargo de Faia Educación Ambiantal.
Saída ao
Auditorio do Concello de As Neves pola actuación de Paco Nogueiras.
Búsqueda do
Tesouro da Moura polo monte Sanomedio na procura do Tesouro da Moura, Mouri e
agasallos para as crianzas que pasan a primaria, como un rito de paso.
Coordinación con outras entidades
Coordinación
puntual co Centro de Interpretación do Patrimonio Cultural.
Coordinación
coa veciñanza
Coordinación
co CEIP Marquesa do Pazo da Merce
Coordinación
co IES de As Neves, Pazo da Mercé
Relaciòn coas familias
As familias
participan na vida escolar, acompañando as saídas ao Monte, nos traballos de
mellora das instalacións escolares e na toma de decisións sobre algunhas
actividades. A coordinación para esta participación faise a través das reunións
trimestrais ou pequenos encontros á saida das aulas.
Relaciòn coa Administraciòn Municipal
O Concello está presente na vida escolar, en
especial acometendo obras de mantemento e mellora das instalacións, este curso pintouse
a sala anexa.
Dificultades atopadas
As
principais dificultades radican na falta de apoio profasional de responsable do
Centro, a crecente presión da tarea burocrática e o aumento da matrícula fan
que cada vez sexa máis dificil ofrecer un asistencia de calidade ao alumnado.
Por outra banda a cuestión dasustitución das faltas doprofesorado nonestá
resolta creando incomodidade na responsable de centro e tensións co Centro
adscrito.
Canto a
recursos o centro leva máis de un ano reclamando a dotación dunha fotocopiadora
sen éxito.
Adecuaciòn à PXA
En términos
xerais, as actividades responderon ao planificado. Agás no tocante á visita ao helicóptero que non se realizou
pois o periodo de adaptación foi difícil e non había condicións para unha
actividade complementaria. Tampouco serealizaron actividades do Proxecto “O
Monte nace na Escola”.
Propostas de mellora
Compriría,
en favor da integración real da escola na Comunidade, seguir traballando a
coordinación e encontros, tanto con outros centros educativos (Escola de
Rubiós, CEIP, IES,), como con outras entidades (Centro de Día, Empresas, Guardería,
Asociacións…).
A dotación
dunha profesora de apio para cubrir as faltas é unha necesidade urxente e
importante, que debía ser resolta con
dilixencia, pois a responsable do Centro
ve conculcados os seus dereitos laboraris ao non existir esta figura.
En Taboexa,
a 28 de Xuño de 2023
Karina
Mouriño, Responsable da Escola
(1)
Fonte da
Moura: Chamamos así ao espazo: Fonte da Cabreira, que consiste nunha
propiedade Comunal que ten unhafonte e unhas pozas de regadío. Dista 10 m.
andadno dende o Centro e está en proceso de adecuación para o lecer dende o ano
2015 por iniciativa da EEI Taboexa
(2)
Proxecto Mercurio,
exposición itinerante: O Mercurio é unha peza prehistórica achada no Castro
de Altamira (Taboexa) e en exposición no Museo de Pontevedra. No ano 2021 o
Museo facilitou unha réplica á Escola, que ésta ofrece a outras entidades
dentro dun pack de propostas que inclúen elaboración de novas copias do
Mercurio, actividades de lectoescrita, unha visita guiada(n colaboración co
centro cultural) aos petróglilfos de A Coutada ou ao castro de Altamira, etc…
MEMORIA
FINAL inglés DO CURSO 2022 – 2023 NIVEL: Educación Infantil.
ESPECIALISTA:
Mª de los Ángeles Rodríguez Bermúdez (inglés).
1.
CUMPLIMENTO DOS OBXECTIVOS ESTABLECIDOS NA PROGRAMACIÓN
4º INF. O grupo en xeral acada os obxectivos
propostos.
5º INF. O grupo en xeral acada os obxectivos
propostos.
6º INF. O grupo en xeral acada os obxectivos
propostos.
2.
CAMBIOS/MODIFICACIÓNS NA PROGRAMACIÓN
Cambios nos
obxectivos Cambios na
metodoloxía
Non houbo
cambios nos obxectivos. A metodoloxía
foise axustando aos distintos grupos.
En educación
infantil, o feito de ter un único grupo mixto, fixo que se descartase a opción
dun libro de texto, e que se traballara con todo o alumnado a un tempo.
3. ANÁLISE
DOS RESULTADOS ACADÉMICOS
4º INF O alumnado mostra un interese moderado pola
lingua inglesa.
Utilizan os
saúdos básicos (hello, bye bye), entenden instrucións básicas (sit down, stand
up...), e recoñecen, pero non producen, un vocabulario básico: cores do arco da
vella, mascotas, o tempo, material da aula…
5º INF O alumnado, na súa maioría mostra un interese
pola lingua inglesa.
Utilizan os
saúdos básicos (hello, bye bye), entenden instrucións básicas (sit down, stand
up, come here, stop, let’s go…), e recoñecen vocabulario básico: cores do arco
da vella, mascotas, animais de granxa, o tempo, as estacións, o material da
aula… Algúns reproducen parte deste vocabulario.
6º INF O alumnado, na súa maioría mostra un interese
pola lingua inglesa.
Utilizan os
saúdos básicos (hello, bye bye), entenden instrucións básicas (sit down, stand
up, come here, stop, colour, bring me, let’s go…), responden en L1 a preguntas
sinxelas e repetitivas (What colour is it?,What’s this?, How’s the weather?) e
recoñecen vocabulario básico: cores, mascotas, animais de granxa, o tempo, as
estacións, o día da semana que hai inglés, o material da aula…
Algúns
utilizan este vocabulario para responder ás preguntas, establecendo así unha
comunicación moi básica na lingua estranxeira.
5. PROPOSTAS
DE MELLORA
4º INF 5º INF
6º INF Se a organización horaria do centro o permite, sería recomendable
ter dúas medias sesións en vez dunha. Isto permitirá ao alumnado estar exposto
á lingua inglesa dúas veces a semana, e a sesión máis curta mellorará a súa
concentración e motivación.
A presenza dun
auxiliar de conversa sería un engadido moi positivo.
As Neves,21
de xuño de 2023
Ningún comentario:
Publicar un comentario