Atendendo á función didáctica da Escola, esa que na Etapa Infantil está tan confusa sen que ningunha autoridade poña orde, (parecera que interesa que nos pelexemos entre nós acerca de cál é a función da escola infantil máis aló dos
decretos e burocracias), a focalización da atención é un dos puntos claves a observar e traballar, sí, xa dende a nosa etapa.
Certo é que é facil observar unha nena dende idades moi temperás, entregada á unha actividade allea a todo o que acontece arredor, sempre digo que esos momenos son xoias a preservar e esa nena non debe de ser interrumpida, pois están traballando funcións neuronais importantes no seu desenvolvemento integral, os nenos déixanse levar polo seu xogo, que nace e se desenvolve seguindo patrón internos que escapan á vontade ou á consciencia deles. Do not distub!
Pero eu quero centrarme no caso dunha tarefa que ven dada dende fora, dende a profe, por exemplo. Entendemos que a proposta da profe foi deseñada con coidado atendendo ás capacidades e intereses do seu alumno, deste xeito topará nel unha actitude máis receptiva hacia a encomenda. ésta pode resultar moi motivadora ou menos pero a crianza confía na profe e se dispón a realizala. Preparao material e os utensilios que precisa, senta correctamente diante da labor e, durante os minutos que dura a mesma concentra corpo e mente a resolver con habilidade, esforzo e pode que deleite. A observación do resultado pode devolver á crianza unha sensación de competencia que a capacitará para,mañán, emprender outro desafío un chsiquiño máis complexo, e así día a día.
Fago fincapé neste punto porque é un dos grandes e graves problemas en etapas educativas superiores: a falta de autonomía das crianzas ao respecto das súas tarefas e a necesidade de monitorización e asistencia permanente das familias sobre responsabilidades que deben ser xestionadas e resoltas polas crianzas.
Axudarlles a centrar a atención debe de ser a nosa tarefa (si, nosa, a dos adultos acompañantes, eu nos asuntos escolares e as familias nas labores propias da vida diaria), pouco a pouco, respectando ás súas capacidades e a necesidade encontrar sentido ao que fan.
Ningún comentario:
Publicar un comentario